نصب و راه اندازی ویپ - خدمات ویپ - پشتیبانی ویپ - تلفن تحت شبکه

نصب و راه اندازی ویپ - خدمات ویپ - پشتیبانی ویپ - تلفن تحت شبکه

نصب و راه اندازی ویپ - خدمات ویپ - پشتیبانی ویپ - تلفن تحت شبکه

نصب و راه اندازی ویپ - خدمات ویپ - پشتیبانی ویپ - تلفن تحت شبکه

لینک رادیویی

 ارتباط رادیویی - لینک وایرلس


ارتباط رادیویی

ارتباط رادیویی و وایرلس از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط استفاده می کنند .مهم ترین نکته برای برقراری یه ارتباط رادیویی خوب وجود دید کافی است که باعث برقراری ارتباط بدون تداخل و از دست رفتن اطلاعات می شود. مورد دوم کم بودن نویز محیط و ایزوله کردن شبکه است که این کار با انتخاب فرکانس و کانال های مناسب و همچنین انتخاب رادیو و آنتن مناسب امکان پذیر می گردد. ارتباط وایرلس شامل مجموعه ارتباطی میگردد که اطلاعات و یا بسته ها را بدون استفاده از کابل و با استفاده از نور یا هوا منتقل کند .

این ارتباطات بنا بر شرایط محیطی، مسافت، هزینه و پهنای باند مورد نیاز به تجهیزات و محاسبات خاص خود نیاز دارد تا نتیجه لازم را برای کاربر بوجود آورد .


انتقال اطلاعات و سرعت و حجم انتقال داده ها در این نوع بستر(لینک وایرلس)، بستگی به قدرت رادیوهایی که به کار برده می شوند دارد، اما راه اندازی این نوع شبکه توسط گروه فنی و مهندسی آی تک نسبت به روش های دیگر بسیار مقرون به صرفه تر میباشد .

.

.



روشهای انتقال اطلاعات در بستر وایرلس (ارتباط رادیویی) :

لینک وایرلس

Point to Point : در این نوع لینک ارتباط بین دو نقطه (یا بین دو رادیو یا بین دو ساختمان) برقرار می شود که در آن یک رادیو در نقش فرستنده (سرویس دهنده) و رادیوی دوم در نقش گیرنده (سرویس گیرنده) تنظیم می شود.

Point to Multipoint : در این حالت نحوه ارتباط، از طریق یک رادیو با سایر رادیوهای دیگر است. یک رادیو به عنوان فرستنده تنظیم شده و مابقی رادیوها به عنوان گیرنده تنظیم می شوند. ارتباط یک AP با کلاینت های دیگر از قبیل لپ تاپ، موبایل و ... نیز از نوع Point to Multipoint  است.

لینک رادیویی http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/


شما با ایجاد این بستر ( لینک رادیویی ) میتوانید از اطلاعات و داده های شبکه داخلی خود به هر نقطه ای که بخواهید استفاده کنید.


جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

02166977972   -   02166977987

09123716144


منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک  http://aytaak.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.